Hur du kan skriva fallstudier som engagerar, övertygar och säljer(+ Gratis mejlkurs)

Låt mig presentera en GRATIS mejlkurs som visar hur du kan skriva fallstudier som inte bara engagerar och informerar utan också säljer. 

Få mejlkursen om fallstudier direkt till din inkorg.

Fyll i din mejladress här. Förnamn (valfritt).

Varför en mejlkurs om fallstudier?

Fallstudier är – vid sidan om whitepapers email-kampanjer och spökskriva artiklar – bland de mest efterfrågade (och roliga) tjänsterna mina klienter köper regelbundet från min byrå.

Under årens lopp har jag utvecklat ett system som gör att jag kan skriva övertygande fallstudier på ett mycket effektivt sätt. 

Egentligen handlar det inte om att jag haft någon särskild talang för det från början.

Utan mer om att systemet och tillvägagångssättet som jag kommer att dela med er i den här artikeln.

Det är faktiskt ett system som nästan vem som helst kan lära sig och tillämpa för att skriva sina egna fallstudier åt företaget. 

Varför är fallstudier så bra för företagshemsidor?

Fallstudier ger både upphandlare, inköpare på företag och slutkonsumenter ett högt värde, och dom blir bara mer och mer populära.

Vi befinner oss nu i innehållsmarknadsföringens era, och fallstudier är enligt mig en hörnpelare i ett B2B-företags innehållsmarknadsföringsstrategi. 

Fallstudier gör något som inget annat marknadsföringsmaterial gör; de berättar en historia om hur en riktig kund använde en produkt eller tjänst för att lösa ett problem. 

Det är inte längre du som talar; det är den faktiska kunden som berättar den verkliga historien och fördelarna de fick från att använda produkten eller tjänsten. 

Det är vad dina potentiella kunder verkligen vill läsa just nu eftersom de är så upptagna och så många marknadsföringsmeddelanden riktas mot dem att de bara vill komma till saken. 

De försöker skära igenom allt reklambrus för att ta reda på vem som har köpt produkten eller tjänsten och hur den har fungerat för dem.

Fallstudier säljer på riktigt (Det är bevisat)

En studie genomförd av MarketingSherpa och KnowledgeStorm för några år sedan visar att 67% av teknikköpare läser fallstudier, vilket bara är sekundärt till whitepapers vid 71%. 

Studien visade också att fallstudier har en mycket hög vidarebefordringsgrad, vilket betyder att de vidarebefordras ganska ofta. 

Fyrtiosju procent av teknikprofessionella medgav att de skickade vidare fallstudier till sina kollegor och medarbetare. 

Och det är bara en industri som har studerats när det gäller hur fallstudier används. 

Det finns många andra industrier där fallstudier är mycket populära och där klienter behöver en stadig ström av dessa texter.

I grunden förlitar sig en stor majoritet av potentiella kunder på fallstudier för att fatta inköpsbeslut. 

Denna trend har fortsatt att växa under det senaste decenniet och verkar inte förlora momentum. 

Självklart, innan du kan börja utnyttja denna fantastiska skrivmöjlighet, måste du först lära dig att skriva effektiva fallstudier.

Min mejlkurs om hur du själv kan skriva fallstudier som engagerar, övertygar och säljer

I den här mejlkursen kommer jag att ge dig verktygen, teknikerna och strategierna du behöver.

Mejlkursen består av 35 mejl utspridda över lika många dagar. Dessa 35 mejl består av 7 faser.


Fas 1 (de första 5 mejlen)

Grunderna när det gäller fallstudier.

Jag kommer att förklara vad fallstudier är med mer detalj. Jag kommer också att diskutera vad de används till, vem som läser dem, varför de är så populära och varför de fortsätter att vara så effektiva. Du får även veta hur lång tid det kommer att ta dig att skriva dem från början till slut.

Fas 2 ( Mejl 6-10)

Här visar jag dig hur effektiva fallstudier är uppbyggda. Jag går igenom de olika komponenterna i en fallstudie, varför varje element finns där, vad det behöver innehålla, och varför elementen är skrivna i just den ordningen.

Fas 3 (Mejl 11-15)

I den tredje fasen kommer vi att gå igenom upptäckts- och planeringsfasen av ett fallstudieprojekt. Du kommer att lära dig hur du samlar in all viktig grundläggande information som behövs innan du ens kan börja med din forskning och skrivning. I grund och botten handlar det om att få en god förståelse för kundens mål. Det är också här du identifierar deltagarna i fallstudien, får initiala godkännanden och lägger grunden för ett smidigt projekt.

Fas 4 (Mejl 16-20)

I den fjärde modulen kommer vi att fördjupa oss i intervju processen. Vi kommer att diskutera allt från förberedelser inför intervjun till hur du håller din intervju strikt fokuserad och produktiv, samtidigt som du använder den för att få fram de saftiga detaljerna du behöver för att skapa en kraftfull berättelse. Jag kommer att ge dig tips och idéer här som kommer att spara dig en enorm mängd tid och kommer att få dig att se bra ut inför din klient och deras kund.

Fas 5 (Mejl 21-25)

 handlar om ögonblicket av sanning – att skriva din fallstudie. Jag kommer att guida dig genom processen att organisera all din information, skissa upp din berättelse, skriva ditt första utkast, redigera, finslipa, korrekturläsa, och att utveckla en kraftfull och uppmärksamhetsväckande titel.

Fas 6 (Mejl 26-30)

 denna fas riktar sig lite mer till dig som inte skrivet åt ditt eget företag, utan kanske som anställd eller konsult för andra företag. jag kommer visa dig hur du håller dina fallstudieprojekt på rätt spår, hur du ökar chanserna att få alla nödvändiga godkännanden för ditt utkast, hur du hanterar revisionsprocessen, hur du ställer rätt förväntningar och vad du ska göra när saker och ting inte går som planerat.

Fas 7 (Mejl 31-35)

I fas 7 kommer jag att guida dig genom några faktiska B2B-fallstudier så att du kan få en bättre förståelse för hur all denna information sammanfogas till ett enda enkelt dokument. Att gå igenom faktiska fallstudier är ett utmärkt sätt att se teorin omsatt i praktiken och att förstå hur varje element i en fallstudie bidrar till att skapa en övertygande och säljande berättelse.

Få mejlkursen om fallstudier direkt till din inkorg.

Fyll i din mejladress här. Förnamn (valfritt).

P.S

Denna kunskap är resultatet av år av prövning och fel, utveckling och förfining.

När jag började skriva fallstudier fanns det mycket lite pålitlig information om ämnet. 

Det fanns ingen trovärdig vägledning för hur man skulle prissätta sitt arbete, hur man skulle närma sig en fallstudieuppgift, hur man skrev en effektivt, hur man utförde arbetet på ett effektivt sätt, och hur man höll projektet på rätt spår.

Men du behöver inte genomgå denna långa och mödosamma process. I den här mejlkursen  har jag destillerat allt jag har lärt mig om att skriva fallstudier till enkla och fokuserade korta mejl.

Detta innebär att du kan dra nytta av mina erfarenheter och snabbt lära dig skriva fallstudier som engagerar och säljer.

Tar du till dig informationen i den här mejlkursen – och lägger tiden som behövs för att öva upp din förmåga – kommer du att ligga långt före dina konkurrenter när det gäller att skriva övertygande fallstudier som attraherar kunder och ökar försäljningen.

Få mejlkursen om fallstudier direkt till din inkorg.

Fyll i din mejladress här. Förnamn (valfritt).